Šokio teatras PADI DAPI FISH: DIOR IN MOSCOW
ATŠAUKTAS
Koncepcija ir atlikimas: Ingrida Gerbutavičiūtė ir Agnija Šeiko
Kompozitorius - Antanas Jasenka
Scenografė -Sigita Šimkūnaitė
Videomenininkė - Albena Baeva
Šviesų dizaineris - Povilas Laurinaitis
Prodiuserė - Goda Giedraitytė
Produkcija: Šokio teatras„PADI DAPI Fish“ & Identity Move http://identitymove.eu/
Spektaklį finansavo: Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė
Premjera-2016 m. vasario 3 d.
Trukmė - 60 min.
Vytauto Petriko nuotraukos
Praėjus 25 metams po „Geležinės uždangos“ griūties, globalizacijos epochą valdo vakarietiškos kultūros ir vakarietiškų elgesio normų persunkta kasdienybė. Mums to nė nepastebint šalia kapitalizmo performuoto mūsų identiteto vis dar gajūs „postsovietiniai reliktai“, kreipiantys individą viena ar kita linkme. Mūsų, rytų europiečių, pasirinkimus lemia sovietinio ir postsovietinio elgesio modelių kartotė, įsprausta kažkur tarp autentiško, apskaičiavimu ir logika pagrįsto elgesio ir tarp įsivaizduojamų ar atkartojamų vakarietiškų elgesio modelių skirsnių.
Ryškiausios sinusoidės atsispindi moterų tapatume, nes moterys išgyvenusios feminizmo bangą ir radikalius moters įvaizdžio pokyčius pasiklydo tarp darbininkės-karjeristės-mamos-namų šeimininkės-gražuolės-mylimosios ir/ar laisvo elgesio normų moters įvaizdžių. Didžiulę įtaką moters tapatumui turi ir savas tiesas primetančios televizijos ir radijo laidos, į vartotojiškumą orientuota mada, visuomenėje gajūs socialiniai stereotipai.
Idėjos autorės choreografė Agnija Šeiko ir dramaturgė Ingrida Gerbutavičiūtė meniniam tyrimui pasirinko Dr. Anetos Pavlenko mokslinę studiją „Socialinės ir ekonominės sąlygos bei diskursyvus moterų iš postsovietinių šalių tapatumo aiškinimas“ (2002, Socioeconomic Conditions and Discursive Construction of Women's Identities in Post-Soviet Countries) beiinterviu su Čekijos ir Lietuvos vyresnio amžiaus moterimis, kurioms griūnant „Geležinei uždangai“ buvo apie trisdešimt metų. Mokslinė studija atliepia ir spektaklio dramaturginę liniją. Kūrėjos spektakliu nori gilintis ir paliesti moters asmenybės sluoksnius, kurie sugulę mamų, močiučių, tetų, televizijos laidų vedėjų, gražuolių konkursų laureačių, kino aktorių, daininikių ir kt. įvaizdžiuose formuoja šiuolaikinės moters (ne)sąmoningus pasirinkimus ir elgesį.
Spektaklyje analizuojamas šiuolaikinės moters identitetas ir jį formuojančios aplinkybės. Kas lemia šiuolaikinės moters elgesio ir mąstymo bruožus? Kodėl priimami vieni ar kiti spendimai ir nuo ko jie priklauso? Kur glūdi įvairių emocijų priežastys ir kodėl šios priežastys lieka paribyje?
Moterų tarp 30 m. ir 40 m. karta dažnai vadinama „tranzitine“. Šis pavadinimas nusako ne tik santvarkos poslinkį, bet ir vidinį - tapatumo - poslinkį. Todėl šiame spektaklyje tiriamas šiuolaikinių trisdešimtmečių-keturiadešimtmečių moterų tapatumas.
Bilietai: 8 eur | Pirkti bilietus internetu , bei 1 val. iki spektaklio pradžios Menų spaustuvėje. Atkreipkite dėmesį: menų spaustuvėje atsiskaitymas tik grynaisiais.