AURA 26 | PIETŲ KORĖJOS ŠOKIO VAKARAS
JOSEPH KIM „Gom-bang-yi-teot-da“ | 11 min.
GOBLINŲ PARTIJA „Drovumas“ | 20 min.
JUNG IN LEE „Odos“ | 17 min.
MAHOLRA ŠOKIO TRUPĖ „Pra:Eivis“ | 30 min.
JOSEPH KIM
GOM-BANG-YI-TEOT-DA
Choreografija ir atlikimas: Joseph Kim
Muzika: Jacob Cooper
Trukmė: 11 min.
Premjera: 2015
Trupė „Namsadang“, kurią sudaro atlikėjai, kilę iš žemiausių Joseon dinastijos palikuonių sluoksnių, keliauja su savo pasirodymais iš kaimo į kaimą, turėdami aukštesniosios Yangban dinastijos leidimą.
Ironiškai pasivadinę Gom-bang-yi-teot-da – „Turintys teisę pasirodyti“, varžomi padėties visuomenėje, tačiau nepasiduodantys likimui, Namsadang linksmai dalinasi savo liūdesiu ir džiaugsmu.
JOSEPH KIM
Gimęs Busane, nuo14 metų pradėjo mokytis b-boy, hip-hop šokio stilių. Būdamas 18 metų jis pradėjo choreografijos studijas Nacionalinio Korėjos universiteto Menų fakultete, o savo magistro studijoms pasirinko šiuolaikinį šokį.
Šoko ir dirbo Nacionalinėje Korėjos šiuolaikinio šokio kompanijoje, Pierre Rigalo „Derniere minute“ trupėje, menų centre „Dancing Trees“, dalyvavo įvairiuose televizijos, dokumentikos ir muzikiniuose projektuose.
Josephas Kimas savo judesio filosofiją apibūdina kaip neatskiriamą kovos menų ir gydančios magijos ryšį: „Studijavau judesį, siekdamas atverti savo sąmoningumą. Judesys nėra tik judesys. Jis ateina iš proto, sielos, todėl vidinė laisvė ypač svarbi.“
GOBLINŲ PARTIJA
DROVUMAS
Choreografija: Jin Ho Lim, Kyung Gu Lee, Kyung Min Ji
Atlikimas: Kyung Min Ji
Muzika: Ludovico Einaudi, Yoon Seung Cho
Trukmė: 20 min.
Premjera: 2015
Kas jis? Ar aš jį pažįstu? Kodėl jis su manimi sveikinasi? Dažniausiai žmonės manęs neperpranta, kai būnu su akiniais. Ar jis – mano artimas pažįstamas? Turėčiau pasikeisti akinius į kitus, su raginiais rėmeliais. Nors šie akiniai ir praversdavo maskuojantis, jie nebeveikia. Vis dėlto man palengvėjo. Pasisveikinęs jis išeina. Jei apkabintų klausdamas „Kaip tau sekėsi?“, mano drėgnos akys imtų tankiai mirksėti.
Mano elgesys taptų nerangus. Iš nepatogumo liežuvis imtų greitai judėti, pripildydamas burną seilių. Atrodo, kad kiekviena mano kūno dalis šaiposi iš mano pastangų užbaigti šį pokalbį. Žmogus, stovintis prieš mane, palaikytų mane nevykėliu. Man vis dar skausminga brautis per žmones. Vietoj to, kad praplėsčiau savo perspektyvą, verčiau praplėsiu skrandį, leisdamas sau pasimėgauti kinišku maistu. Šūdas.
GOBLINŲ PARTIJA
Užkerėti žmonės su neįprasta jėga ir gebėjimais linksminasi krėsdami šunybes ir nepadoriai elgdamiesi. Pagal korėjiečių tradiciją monstras, goblinas yra „Goblinų partijos“, pasirodančios šalyje ir užsienyje, simbolis nuo pat trupės susibūrimo 2007 m.
„Goblinų partiją“ sudaro menininkai, patys kuriantys choreografiją ir šokantys. Kompanija skiria daug dėmesio bendravimui su publika, siekdama praplėsiantį jos akiratį.
JUNG IN LEE
ODOS
Choreografija ir atlikimas: Jung In Lee
Gyva muzika: Dae Heung Lee
Apšvietimas: Ju Won Park
Judesio asistentas: Seung Ju Lee
Trukmė: 17 min.
Ištiesusi prakaituotą delną reikalauju artumo. Negaliu jo nelaikyti net ir pilama šalto prakaito dėl šio užtrukusio nepatogaus kontakto. Tuoj užsimerksiu.
Nuo painių kasdienių pojūčių iki isteriškų jausmų.
Neplanuotas nenutrūkstantis ryšys, akimirkos nepatogumas ir nuo šio jausmo pastirusios juslės.
Ar šokiu galima išreikšti periferinius nervus?
Paremta mano pačios patirtimi.
JUNG IN LEE
Jung In Lee baigė bakalauro ir magistro studijas Kyung Hee universitete, kūrė daug įvairių asmeninių projektų, bendradarbiavo su nacionalinėmis ir tarptautinėmis trupėmis.
2010 m. persikėlė į Berlyną, kur dirbo su tokiais choreografais kaip Meredith Nadler, Javieras Sanchezas. 2011 m. po jungtinio projekto „Vidutinis atsakymo greitis“, daugiausiai šoko Rytų Europoje, taip pat bendradarbiavo su Bulgarijos menininkais.
2013 m. Korėjos meno tarybos atrinkta į tarptautinę meno rezidenciją, ji vedė kūrybines dirbtuves, atliko judesio tyrinėjimus Sofijoje ir Tel Avive. Nuo 2014 m. dirbo Korėjos Nacionalinėje šiuolaikinio šokio kompanijoje ir kaip nepriklausoma menininkė, taip pat dėstė Korėjos Chung Nam ir Sporto universitetuose. Prisideda prie tarptautinių ryšių vystymo dalyvaudama vykdomajame Šiuolaikinio šokio platinimo komitete.
2015 m. persikėlė į Lincą Austrijoje ir dirba Europoje vėl koncentruodamasi į asmeninę kūrybą.
2011 m. festivalyje „Aura 21“ Jung In Lee pasirodė tarptautiniame projekte V.A.G. (Derida Dance, (Bulgarija), Pro Progressione (Vengrija) ir Kauno šokio teatru „Aura“).
MAHOLRA ŠOKIO TRUPĖ
PRA:EIVIS
2015 m. spektaklis „Pra:eivis“ pelnė didįjį prizą grupinio šokio kategorijoje tarptautiniame Seulo choreografijos festivalyje.
Choreografija: Jae Seung Kim
Choreografo asistentas: Jang Yun Na
Šokėjai: Jae Seung Kim, Hye Jung Lee, Go Woon Lee, Cho Seung Yeol
Muzika: Lee Aram, Hwang Min Wang, Sung Si Young, Yeo Seong Ryong
Muzikos vadovas: Lee Aram
Trukmė: 30 min.
Premjera: 2015
Ritualas Jindo Ssigimgut (Jindo išgryninimo ceremonija) yra svarbi ir neatskiriama Korėjos kultūros vertybė – šamanų malda, padedanti mirusiems pasiekti dangų. Dvasių kerėtojas, kurio vaidmuo – suvesti mirusįjį su jo protėviais, apsirėdęs baltais gedulo drabužiais, savo prašymą dangui skelbia šokdamas ir giedodamas.
„Mes tyrinėjame naująjį šamanizmo judėjimą, kuris pasireiškia ir per Jindo Ssigimgut, kai pakinta laikas, erdvė, svoris, tėkmė, pojūčiai ir emocijos. Taip kuriame šiuolaikinį šokį. Šio ritualo metu, prausiant mirusiojo kūną simbolizuojantį objektą, mirusysis nukreipiamas į anapusinį pasaulį yeongdonmari kryptimi. Remdamiesi šiais ritualais, taip pat jungdami šiuolaikinio ir tradicinio šokio kvėpavimą, atkuriame Rytų kultūros grožį dabartyje.“
Šokėjai bendrauja tarpusavyje kūno kalba ir keisdamiesi kvėpavimu. Ieškome kvėpavimo grožio, kuris minėto proceso metu nėra matomas. Per šiuolaikinį Korėjos šokį, per nuolatinį stebėjimą, iššūkius ir įgaunamą patirtį, ieškome dabarties atvaizdo.
Kiek žmonių, tiek ir gyvenimo vertybių. Nei vienas neišvengsime mirties, gyvename mums duotą gyvenimą, skiriamės tik tuo, kaip išnaudojame mums skirtą laiką. Klausiame savęs: „Kaip turėčiau gyventi?“
Gyvename patirdami susitikimų ir išsiskyrimų. Paskutinio išsiskyrimo metu patirsime didžiausią liūdesį, mūsų gyvenimo ir likimo brandintą sielvartą, kylantį iš artimų santykių, konfliktų, pasikartojančių jausmų ir nepermaldaujamai bėgančio laiko. Keliautojai susitinka laike, tekančiame tai lėtai, tai greitai, keliauja laiku su tais, su kuriais juo dalinasi. Klausosi, atjaučia vieni kitus ir gyvena kartu, bet skirtingame laike. Jie meldžiasi, myli, žada ieškodami pamirštų susitikimų. Keliautojai ir žmonės, gyvenantys toli nuo namų, plaukia keliu lyg upe, visi tikėdamiesi naujos pradžios.
JAE SEUNG KIM
Jae Seung Kimas baigė šokio studijas Korėjos nacionaliniame menų universitete, kur įgijo ir vaizduojamosios dailės bakalauro bei magistro laipsnius. Dankooko universitete jis baigė doktorantūrą. Garsus šokėjas bei kylantis choreografas išsiskiria neįprastomis šokio technikomis, apimančiomis modernųjį ir tradicinį šokį. Jo choreografiniai darbai, susiję su tradiciniu korėjiečių šokiu, įgauna vis didesnį pripažinimą. Būdamas vykdantysis kompanijos „Maholra“ direktorius, jis pristatė intriguojančių choreografinių bandymų, tarp jų „Corea Ura“, „Išgyventi“, „Maldininkas“, „Honpuri“ ir „Džentelmenas“ (2013 m. šis spektaklis pelnė didįjį prizą solinio šokio kategorijoje tarptautiniame Seulo choreografijos festivalyje).
Menininkas apdovanotas aukso medaliu 37-jame „Dong-A Dance“ konkurse Seule ir 2011 m. atrinktas dalyvauti Atlikimo menininkų ugdymo programoje kylantiems choreografams, remiamoje Korėjos menų tarybos (ArKo).
„Maholra“ hebrajų kalba reiškia „šokantys prieš Dievą“. Sąvoka įvardija apsisprendimą niekada nepamiršti šokio esmės, šaknų ir visada vertinti, kurti, šokti su tokiu nuolankumu, lyg šokant prieš Dievą.
Trupė daug jėgų skyrė Korėjos šokio estetinei išraiškai, kaip ir autorinio Korėjos šokio spektaklių platinimui.
www.facebook.com/MaholraCompany
BILIETAI
BILIETUS PLATINA:
Nacionalinis Kauno dramos teatras (Laisvės al. 71): čia galima įsigyti bilietus tik į šiame teatre vyksiančius pasirodymus.
Kauno šokio teatras „Aura“ (M. Daukšos g. 30A): čia galima įsigyti bilietus į visus festivalio renginius.
Nuo rugsėjo 27 d. bilietus į visus festivalio renginius galima įsigyti Kauno „Pienocentro“ rūmuose (Laisvės al. 55).
ABONEMENTAI
Vardinis festivalio abonementas – 90 eurų.
Abonementas šokio profesionalams, studentams, senjorams, neįgaliesiams – 70 eurų.
Galioja į visus festivalio renginius, išskyrus 4 x 4: šokio ekskursiją tarpukario Kaune ir spektaklį vaikams „Baltoji lopšinė“.
Abonementą galima įsigyti tik Kauno šokio teatre „Aura“. Abonementų kiekis ribotas, nuo rugsėjo 23 d. abonementas brangs.
TAIKOMOS NUOLAIDOS:
30 % nuolaida – šokio profesionalams, moksleiviams, studentams, senjorams, neįgaliesiems (1 bilietui, pateikus pažymėjimą),
20 % nuolaida – „Tiketos“ klubo nariams, perkant „Tiketa“ kasose (1 bilietui),
20 % nuolaida – „Daily card“ kortelės turėtojams (1 bilietui, pateikus galiojančią kortelę)
Speciali nuolaida VDU studentams („Auros“ kasoje pateikus pažymėjimą), bilietas į VDU didžiojoje salėje vyksiančius spektaklius – 5 eurai.
Išankstiniai bilietai pigesni, bilietai brangs nuo rugsėjo 23 d.